RVX 55 (PLUS), (R, W)
Série RVX
Cena poptávkou |
- Výkonnost:
- 8 bar L – 10,8 m³/min
- 10 bar H – 9 m³/min
- Hladina akustického tlaku: 68 db (A)
- Příkon: 55 kW
- Délka / Šířka / Výška: 2420 mm / 1245 mm / 1890 mm
- Hmotnost: 1720 kg
- Motor s účinností IE4
- Řídící jednotka Maestro XC (spojení přes Cloud, nebo Modbus RS-485)
Integrovaná kondenzační sušička – verze „PLUS“
Modely PLUS zahrnují integrovanou kondenzační sušičku s přímou expanzí chladiva, jejíž chladící okruh je naplněn plynným chladícím médiem ohleduplným k životnímu prostředí.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- snížení nákladů na instalaci
- snížení nároků na prostor
Využití odpadního tepla – verze „R“
Modely R jsou vybaveny systémem pro využití odpadního tepla z kompresoru. Sestává se z výměníku tepla olej/voda, termostatického ventilu a propojovacího potrubí. Umožňuje ohřev užitkové vody pro průmyslové nebo sanitární využití.
Vodou chlazený kompresor – verze „W“
Modely W jsou vybaveny výměníkem tepla olej/voda. Tento systém je vhodný pro aplikace s dostačujícím množstvím chladící vody za podmínek bez možnosti standardního odvodu tepla proudem chladicího vzduchu.
Toto konstrukční řešení přináší následující výhody:
- výbornou teplotní stabilizaci chodu kompresoru
- umožňuje instalaci kompresoru do uzavřených prostor se sníženou možností větrání
Technologie vstřikování Xtreme
Všechny šroubové a lamelové kompresory vyžadují vstřikování určitého množství tekutého maziva (olej) do kompresních komor. Olej zabraňuje přímému kontaktu kovových dílů, působí na utěsnění stlačovacích objemů a zajišťuje odvedení tepla uvolněného při kompresi.
Technologie vstřikování oleje Xtreme obsahuje řadu speciálně umístěných trysek pro jemné rozprašování oleje (atomizace), které umožňují dokonale homogenně vyplnit každý kompresní objem přesnou dávkou olejové mlhy. Tento proces umožní dosáhnout vynikající teplotní stabilitu v celém kompresním objemu, lepší odvedení uvolněného tepla a současně minimalizuje požadavek na průtok oleje statorem. Tímto způsobem je souhrnem dosaženo nezanedbatelné snížení spotřeby energie, zvýšení spolehlivosti a snížení požadavků na údržbu.
Zlepšená účinnost
Intertek, přední nezávislá zkušební laboratoř, analyzovala účinnost kompresorů Mattei a prokázala, že po 500 hodinách provozu jsou rotační lamelové kompresory Mattei o 3,78 % lepší než přesně stejný kompresor dodávaný s 0 hodinami provozu. Pokračující testování ukazuje, že během prvních 1 000 hodin je Mattei o 4,2 % energeticky účinnější, než když je zcela nový. Je to výsledek období „záběhu“, kdy je povrch lamel doleštěn do stavu s nejnižším třením z důvodu provozního přizpůsobení kovů.
Nízké náklady na údržbu
Běžná údržba představuje pouze výměnu oleje v intervalu 6 000 provozních hodin, čištění, případně výměnu sacího filtru, čištění chladiče a výměnu filtru odlučovače oleje. Což představuje značnou úsporu provozních nákladů.
Absence silových ložisek významně přispívá ke snížení nákladů na údržbu lamelového kompresoru. V lamelovém kompresoru jsou použita pouze kluzná ložiska s dlouhou životností a téměř nulovými nároky na údržbu.
Nízké provozní náklady
Jedinečně nízká měrná spotřeba kompresoru se po prvních 500 provozních hodinách dále sníží a zůstává stabilní po celou dobu životnosti kompresoru.
Optimalizovaný chladící systém
Energeticky úsporný elektrický ventilátor napájený frekvenčním měničem reguluje průtok chladicího vzduchu v závislosti na teplotě oleje. Tento systém je řízen elektronickým termostatickým ventilem, který pracuje symbioticky s ventilátorem s proměnnými otáčkami na základě skutečných teplot oleje, aby optimalizoval spotřebu energie a udržoval požadovanou provozní teplotu.
Elektronické ovládání
Kompresory RVX 55-75-90 jsou vybaveny řídící jednotkou Maestro XC s dotykovým displejem, která umožňuje ovládat, monitorovat a programovat provoz kompresoru. Tato řídící jednotka vyhodnocuje parametry kompresoru v reálném čase. Jednotku lze také ovládat na dálku prostřednictvím internetového portálu Mattei Cloud.
Spolehlivost a dlouhá životnost
Lamelové kompresory jsou určeny k trvalému provozu 24 hodin denně a dvanáct měsíců ročně za konstantního tlaku. Životnost kompresorů Mattei často prokazatelně překračuje bez významných problémů 100.000 provozních hodin.
Integrovaný senzor kvality oleje
Prediktivní modelování acidity maziva v reálném čase připravené na Průmysl 4.0. Senzor je propojen s řídící jednotkou Maestro XC, která zpracovává výstupní data ze senzoru. Stav maziva může zákazník nebo distributor sledovat na dálku prostřednictvím služby Mattei Cloud.
Kvalita stlačeného vzduchu
Zbytková koncentrace oleje ve stlačeném vzduchu na výstupu <3 mg/m³. Teplota stlačeného vzduchu na výstupu z chladiče 30 ˚C a nižší v závislosti na referenčních podmínkách. Teplota rosného bodu stlačeného vzduchu pro verzi RVX PLUS je +3 ˚C ve shodě s požadavky ISO 8573.1, třída 4.
Model | Výkonnost | Hladina akustického tlaku | Příkon | Vzdušník | Rozměry | Hmotnost | |||
8 bar L | 10 bar H | Délka | Šířka | Výška | |||||
m³/min | m³/min | db (A) | KW | l | mm | mm | mm | kg | |
RVX 45 UP (PLUS), (R, W) | 10,4 | - | 68 | 45 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 2000 |
RVX 55 (PLUS), (R, W) | 10,8 | 9 | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1720 |
RVX 55 UP (PLUS), (R, W) | 13,3 | - | 68 | 55 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 2200 |
RVX 75 (PLUS), (R, W) | 14,5 | 11,4 | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1720 |
RVX 75 UP (PLUS), (R, W) | 16 | - | 68 | 75 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 2200 |
RVX 90 (PLUS), (R, W) | 17 | 14,5 | 69 | 90 | - | 2420 | 1245 | 1890 | 1910 |
Často kladené dotazy
Kompresory ze série RVX jsou nejvhodnější pro provoz, kde je vysoká spotřeba stlačeného vzduchu a současně minimální výkyvy v jeho spotřebě.
V případě uzavření servisní smlouvy poskytujeme záruku 6 let na lamelové kompresory Mattei.
Při dodržení servisních intervalů a v závislosti na okolních podmínkách provozu je životnost lamelového bloku a lamel 100 000 hodin bez nutnosti generální opravy.
Rotační lamelové kompresory jsou tvořeny válcovým statorem, ve kterém se otáčí excentricky umístěný rotor. Rotor je opatřen štěrbinami, ve kterých se volně pohybují zasunovatelné kovové destičky – lamely. Při otáčení rotoru na lamely působí odstředivé síly a míra jejich vysunutí je v každé poloze vymezena vzdáleností od stěny statoru. Tím dochází ke vzniku komor, jejichž objem se při otáčení rotoru plynule mění.
Nasátý vzduch je tak bez pulsů stlačován v objemech ohraničovaných rotorem, statorem a lamelami. Styčné plochy statoru a lamel jsou od sebe odděleny olejovým filmem, který zamezuje přímému kontaktu jednotlivých kovových dílů a tím i jejich opotřebení. Vstřikovaný olej slouží kromě mazací a těsnící funkce také pro odvedení tepla uvolňujícího se při kompresi.